Mnoho z nás si v poslední době jistě přečetlo „starostovský sloupek“ v Novinách Prahy 12, kde se starosta Hána způsobem sobě vlastním, věnuje odpovědi na otázku „Proč v Praze 12 nemáme žádný nájezd a sjezd na Pražský okruh“.

noviny-p12_201009

 Zdroj : Noviny Prahy 12, září 2010

Nezainteresovaný čtenář si po dočtení jistě bouchl do stolu se slovy : „…..podívejme se na ty aktivisty, jak brání dobré věci….stejně jako u obchvatu Plzně či v případě dálnice D8 přes České středohoří….“. Tato skupina lidí však s nějakými „aktivisty“, jak je starosta Hána nazývá a bezostyšně veřejně uráží, nemá nic společného. Tito lidé jen všemi dostupnými a zákonnými prostředky hájí svá práva a přímo o sebě říkají :

Jsme jen obyčejní občané, kteří se cítí být ohroženi plánovanou komunikací, a pouze využíváme všech zákonem stanovených možností se vyjádřit ke všem dokumentacím. To, že Magistrát hlavního města Prahy není schopen produkovat relevantní dokumentaci na první pokus, není naše chyba a nemáme tak rovněž nic společného s časové zdržením projednávání. A kdyby například zástupci naší městské části více „kopali“ za svoje obyvatele, tak by se již v počátku dal najít kompromis, který by zmírnil obavy všech. Argumentovat, že se uleví jiné části P12, mi nepřijde správné, protože to je na úkor jiné části a jiných obyvatel. Auta jsou jak voda – kde se otevře kohoutek, tam tečou. Uvědomme si, že zprovoznění napojení na Pražský okruh přivede dopravu do celé městské části, nejenom do Komořan….. a pocítíme to všichni„.

Nad závěrečnu větou předchozího prohlášení bychom se ještě rádi pozastavili. To, že jsou automobily jako voda myslím všichni asi víme. Podívejte se však na důsledky, které vzniknou po bezhlavém rozhodnutí uzavřít Jižní spojku pro nákladní dopravu. Jak se kamióny jedoucí z Liberce či Teplic dostanou na dálnici D5 směrem na Plzeň, když okruh není kompletní ?…..Magistrát rozhodl, že sjedou směrem na Chodov a přes tuto část najedou na D1 směrem k napojení na Pražský okruh v oblasti sjezdu na Říčany. Jistě namítnete, „…co to má společného s napojením Prahy 12 ? Chodov se nás přeci netýká…“. Demonstrujeme tak pouze logiku v rozhodování zastupitelů vedení města s otázkou „…Proč mají obyvatelé Chodova platit za to, že se obyvatelum Barrandova zlepší průjezdnost oblastí…..“ a nemůže se někdy něco podobného stát i na Praze 12 ? Proč mají obyvatelé Komořan trpět za to, že občané Kamýka či Modřan o 15 min. dříve najedou na Plzeňskou dálnici ?

okruh_mapa

Zdroj: Ihned.cz – Online zprávy Hospodářských novin

Jistě na to namítnete slova o „pokroku, rozvoji či snad i o snaze mít z Prahy 12 skanzen“. Jak ale pan starosta v článku rovněž naznačil, lidé kteří nesouhlasí se stávajícím způsobem napojení  „rovněž přicházeli s návhy dalších možných pnapojení“. Ano….jeden z návrhů  byl pokračovat čtyř proudovou silnicí generála Šišky přímo přes řeku směrem na Lahovičky a na okruh se napojit u Zbraslavi na již vybudované velké meziúrovňové křižovatce. Toto řešení by tak rovněž umožnilo budoucí zavedení tramvajové linky na Zbraslav a do Radotína. Navíc v rámci posuzování vlivu stavby na životní prostředí (tzv. EIA) bylo posouzeno jako rovnocenné s navrhovaným liniovým připojením v Komořanech.

Pokud Vás zajímá více detailů o této v poslední době aktuální stavební kauze na Praze 12, můžeme Vám vřele doporučit více informací v naší sekci „Stavební kauzy“ ZDE.

Zároveň touto cestou zveřejňujeme postoj „kritizované“ a v rámci volebního boje veřejně na pranýř „předhazované“ skupiny lidí, kteří nechtějí mít z Prahy 12 druhou tranzitní ulici „Strakonická“ a kteří se zároveň ani nemohou proti výpadům v „Novinách Prahy 12“  stejným způsobem, tzn. článkem v citovaném zpravodaji bránit. Navíc si dovolujeme upozornit, že zákaz otisknout reakci „napadeného“ v Novinách Prahy 12 vysloveně odporuje tiskovému zákonu. …..a odporuje to demokratickým principům o kterých radnice Prahy 12 nezapomíná neustále mluvit !! ……. slova však nejsou ještě činy.