Most osnikud nikam je posvěcen. Česko má další bizardní stavbu.

Hospodářské noviny,  14.1.2011

most-posvecen

Úředníci navrhují zbourat most za 110 milionů u Komořan

Deník.cz, 27.9.2010

Mostu za 110 milionů korun, který je součástí nového pražského obchvatu nedaleko Komořan, hrozí demolice. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny (HN). Úředníci z odboru výstavby Prahy 12 poslali na magistrát podnět k odstranění mostu. Podle posudku je totiž stavba nelegální. O dalším postupu rozhodne magistrát.

Most se měl stát součástí sjezdu z nové části obchvatu do Komořan. Od srpna sice stojí, ale zatím nebyl napojen. Obyvatelé Komořan se totiž nedohodli, kudy přípojka k obchvatu povede. Dosud k ní nemají řádně dokončeno územní řízení a to podle odboru výstavby Prahy 12 nebylo skončeno ani u stavby mostu.

„Není technicky možné postavit obchvat a pak teprve přemostění. Musela by se zastavit na poměrně dlouhou dobu doprava, hrozilo by poškození dálnice od stavební techniky,“ řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková. Magistrát proto na jaře na most stavební povolení vydal.

„Zbourání mostu by bylo velké neštěstí. Napojení na obchvat máme v územním plánu a nyní probíhá územní řízení,“ řekl starosta Prahy 12 Petr Hána. Podle něj by měly mít Komořany napojení na obchvat zhruba za čtyři roky.

(čtk)

Staví magistrát most načerno ?

Blesk, 27.8.2010

Pražský okruh_Blesk 2010/08

 

Na okruhu Prahy vzniká most odnikud nikam. Nemá ani stavební povolení.

Lidové noviny, 27. 8. 2010 15:15

PRAHA – V polovině září se otevře jihozápadní část Pražského okruhu. Sloužit ale bude především řidičům, kteří hlavním městem pouze projíždějí. Místním se příliš neuleví, protože nájezdů na okruh vzniklo méně, než projektanti plánovali. U Komořan navíc vzniká most přes okruh, který vede odnikud nikam. Údajně ho staví bez povolení.

Upozornil na to deník Blesk. „Pražský magistrát v loňském roce vydal pouze povolení na výstavbu tunelu, který je součástí biokoridoru. O mostu, který by byl jednou součástí mimoúrovňové křižovatky, však nepadlo ani slovo. Je to nelegální stavba,“ tvrdí zastupitelka Prahy 12 Daniela Rázková.

Ředitel odboru městského investora Jiří Toman však říká, že potřebný dokument má. „Stavební povolení máme, ale zrovna nejsem v kanceláři,“ tvrdil Toman. Povolení ani po týdnu urgencí Blesku ale nepředložil. Nakonec přestal zvedat i telefon.

Z Komořan měl původně vést na okruh nájezd. Kvůli protestům místních ale nakonec nevznikl. Magistrát si tak alespoň prosadil výstavbu mimoúrovňové křižovatky a zadal výstavbu mostu, který ale povede odnikud nikam. Úředníci si tak dělají rezervu, kdyby se jim v budoucnu podařilo stavbu nájezdu prosadit. Jen stavba mostu stála sto milionů.

Michal Valášek ze Sdružení občanů Prahy 12 navíc upozorňuje na to, že ani ne 400 metrů od komořanského mostu je velká křižovatka v Lahovicích. Podle něj je stavba v rozporu s technickou normou, která určuje minimální vzdálenost křižovatek. „Musí být taková, aby umožnila bezpečný vjezd a výjezd. Zde by však mezikřižovatkový úsek vůbec nevznikl, což by vážně ohrozilo bezpečnost provozu,“ zdůraznil Valášek.

Pražští řidiči i po otevření okruhu budou nadále využívat především Jižní spojku a Barrandovský most, aby se na nový úsek vůbec dostali. Kvůli protestům místních občanů totiž nakonec vzniklo méně nájezdů, než kolik původně projektanti plánovali.

hs

Most přes Pražský okruh v Komořanech je podle občanského sdružení černou stavbou

Česká televize – Události v regionech (Praha), 27.8.2010

Občanské sdružení Prahy 12 napadá stavbu mostu přes Pražský okruh v Komořenech. Investor – Ředitelství silnic a dálnic – prý nemá územní rozhodnutí ani stavební povolení.

Zpravodajská relace České televize je k nhlédnutí ZDE

 Tyhle nájezdy stavěli zbytečně

Blesk – Praha / střední Čechy, 13.8.2010

Několik stovek protestujících prodlouží motoristům cestu.

PRAHA – Dlouho očekávané otevření jižní části Pražského okruhu dopravě v metropoli nepomůže! Kvůli protestům lidí totiž nebudou fungovat tři sjezdy a nájezdy. Stovkám místních obyvatel se totiž nelíbí, že by kolem jejich obydlí jezdilo tolik aut. Motoristé budou muset jezdit kilometry daleko a hledat jiné cesty, jak se na (Pražský) (okruh) dostanou či z něj sjedou… 

 Až 20. září Ředitelství silnic a dálnic spojku dálnic D1 a D5 otevře, některé plánované nájezdy na 23 kilometrů dlouhý úsek zůstanou zavřené. Obyvatelé Komořan, Cholupic a Písnice se totiž bojí, že by jejich klidné obce už kvůli autům tak klidné nebyly. Proto napojení na okruh u těchto obcí zprovozněny zatím nebudou, a kvůli několika stovkám obyvatel okrajových částí budou trpět lidé v jiných částech metropole. „Libušská ulice není na veliký nápor aut stavěná,“ obhajuje tajemník úřadu Praha-Libuš Tomáš Hejzlar protesty místních obyvatel. Aby se motoristé dostali z okruhu do Komořan, Točné, Cholupic, Dolních Břežan či Písnice, budou muset sjet v Lahovicích nebo u Hodkovic. Navíc si budou muset zajet několik kilometrů, protože jinak než přes Barrandovský most nebo po úzkých silnicích třetí třídy se do této části Prahy nedostanou. „O těchto problémech se vědělo od samého začátku,“ připustil šéf magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek. Sjezdy podle jeho slov budou otevřeny, až město dokončí výstavbu čtyřproudé silnice podél Vltavy v Komořanech, která nápor aut zvládne. To je podle ŘSD otázka nejméně pěti let.
Do nepříjemností se kvůli odmítavému postoji místních dostanou kromě řidičů i podnikatelé. Za příslib, že se tam po otevření okruhu zlepší dopravní obslužnost a s vidinou zisku, otevřeli nové restaurace a penziony tam, kde se jinak podnikání moc nedaří. A teď kvůli místním obyvatelům pláčou nad výdělkem. „Proti nájezdu v Komořanech se postavila občanská sdružení. Myslím, že dříve než za tři roky nájezd zpřístupněn nebude,“ řekl starosta Prahy 12 Petr Hána (ODS).

Proč odmítli napojení na okruh

Helena Vachudová (30), Praha-Komořany, na mateřské dovolené „Otevření okruhu snad bude dobré pro dopravu v Praze. Ale pokud by se to týkalo nás tím, že by tu ten sjezd udělali, nebylo by to dobré i kvůli dětem.“

Josef Bílý (72), Praha-Komořany, v důchodu „Okruh mi nevadí. Ale ten sjezd by tam bejt nemusel. To by nebylo dobrý. Bydlím kousek od hlavní silnice a ten provoz by se mi nelíbil.“

Šimon Hradní, Redakce Blesk